Om oss
Bruk av tjenesten er GRATIS
Søke og levere hjelpemidler som kommer fra hjelpemiddelsentralen
Enkle reparasjoner/montering og tilpassing av hjelpemidlene
Oppføling i forbindelse med utlevering av høre apparater og tilbehør
Opplæring og veiledning både for brukere og hjelpe personell
Hva kan brukeren vente av oss?
Hva kan brukeren vente av oss?
At tjenesten utøves i samsvar med lover og forskrifter
At det gis nødvendig informasjon om tjenesten til alle som tar kontakt
Ventetiden skal ikke overstige 4 uker
Dersom behov tilsier at oppføling haster, skal den ikke overstige ei uke
Det tas direkte kontakt med brukeren for avtale
Det gis beskjed dersom en avtale ikke kan overholdes fra vår side
Hva forventes av bruker?
At du tar kontakt ved behov for noen av våre tjenester
At du møter til avtalt tid eller er tilstede hjemme hvis avtalen er hjemmebesøk
At du ringer å gjør avtaler om henting/levering av hjelpemidler
At du tar godt vare på hjelpemidlene som du får låne
At du gir beskjed dersom avtalen ikke kan overholdes og at du selv er ansvarlig for avtale om ny tid
At du setter deg inn i bruken av hjelpemidlene som er tildelt deg
Likepersoner i HLF og deres ansvarsområder
Navn | Reservasjon og e-post | Telefon | Høreapparat | Tinnitus | Menie`re |
Snefrid Risvåg (Fauske) | guend@online.no | 970 42 986 | x | ||
Odd Almendingen (Fauske) | Kontaktes mandag, tirsdag og torsdag mellom kl. 13 -17. | 482 38 543 | x | ||
Alf-Harry Restad | alf-harry.restad@sbnett.no | 992 48 939 | x | ||
Ida Hunstad (Valnesfjord) | Kontaktes på e-post eller sms | 900 63 373 | x | x | |
Ulf Moland (Saltdal) | ulf.molland@sbnett.no | 414 60 706 | x | x | |
Kristen Lorentzen (Saltdal) | kristen.lorentzen@hlf.no | 971 12 122 | x |
I lokaler til Frivilligsentralen på Fauske har HLF i indre Salten et tilbud om at personer med høreapparat kan komme til dem for støtte/hjelp den første onsdagen i månenden, kl. 11-13.